Cas Lamens  Innovation that excites

Nieuws

Lees hieronder het laatste nieuws rondom Cas Lamens en Nissan

08 10

Het wordt tijd om uw banden te wisselen

Wanneer wissel je je banden?

Oktober/november: tijd voor winterbanden


Uw banden vervangen?

In de winter hebt u met hele andere weersomstandigheden te maken dan in de zomer. In de zomer is het asfalt van de wegen warm. Het rubber van de band wordt dan zachter, wat het contact met het wegdek verslechtert. Dan zijn Zomerbanden veel fijner om mee te rijden.

Natte, gladde en besneeuwde wegen kunnen het rijden lastig maken. U hebt meer kans op slippen of wegglijden en ook optrekken kan een probleem zijn. Of, erger nog, er kunnen ongelukken gebeuren. Winterbanden bieden dan uitkomst. Cas Lamens raad dan ook aan om uw banden te wisselen voordat de winter begint en voordat de zomer begint.


De rolweerstand van de banden is erg belangrijk. Zomerbanden worden gemaakt van stevig, hard rubber. Daardoor blijven de banden harder wanneer ze over warm asfalt rijden. Het profiel van een goede, harde zomerband is ongeveer 7 millimeter diep. Hierdoor heb je zeer goede grip bij temperaturen boven de 7 graden Celsius.

Als de temperatuur onder de 7 graden Celsius komt, adviseren wij te rijden op winterbanden. Met winterbanden heeft u meer grip, een betere wegligging en een kortere remweg. Dat houdt in dat het verstandig is uw banden te vervangen voor de winter en voor de zomer. Zeker wanneer u van plan bent op (wintersport)vakantie te gaan. In sommige landen is het gebruik van winterbanden namelijk verplicht.

All season banden

Vindt u het maar vervelend om twee keer per jaar uw banden te moeten verwisselen? All season banden, ook wel 4-seizoensbanden genoemd, kunnen dan een uitkomst bieden. Ze zijn een compromis tussen zomerbanden en winterbanden. Dat betekent dat u in de winter van meer voordelen profiteert ten opzichte van zomerbanden. Het betekent echter ook dat ze ten opzichte van winterbanden minder kwaliteiten bieden. Op besneeuwde wegen zullen winterbanden het beter doen dan all season banden, ze hebben hier meer grip. Wegrijden vanuit stilstand op een besneeuwde helling bijvoorbeeld is met all season banden een stuk moeilijker én onveiliger.

All season banden en wintersport

Wanneer u van plan bent met uw eigen auto op wintersportvakantie te gaan, is het gebruik van all season banden af te raden. Als uw auto in de winter gewoon in Nederland of een vergelijkbaar vlak land blijft, zijn all season banden voldoende om de winter veilig door te komen. Voor de wintersportvakantie kunt u beter winterbanden op de auto laten leggen.

In Duitsland bijvoorbeeld zijn winterbanden of all season banden verplicht. In de heuvelachtige en bergachtige delen van Duitsland moet u zeker aan winterbanden denken, omdat all season banden dan echt te weinig grip bieden. U doet er in ieder geval zeker verstandig aan snelheid te minderen en meer afstand te houden wanneer u all season banden onder uw auto heeft liggen.

Maak snel een afspraak

https://www.caslamens.nl/werkplaats-afspraak

Nieuwe banden nodig?

Bij zomerbanden bij een profieldiepte van minder dan 2 mm
Bij winterbanden bij een profieldiepte van minder dan 4 mm

Lees verder
08 10

desjkem

Berkel 08-10-2020


Dashcam : Wat is dat nou, zo’n ‘desjkem’.? Een videocameraatje op de voorruit, is dat om mooie routes op te nemen? Ja, kan. Maar ze zijn vooral bedoeld om bewijsmateriaal te verzamelen. Hoe verliep een ongeluk? Wie zat er goed (of fout)? En wat was het kenteken van die wegpiraat die wegscheurde na het incident.
Vraag naar de mogelijkheden vanaf 129 € incl montage heeft u er al een !


https://www.youtube.com/watch?v=KjFTN6X9_go&t=8s

Lees verder
08 10

Nissan Z Proto: futuristisch eerbetoon aan 50 jaar Nissan Z

Nissan Z Proto: futuristisch eerbetoon aan 50 jaar Nissan Z

En ja, hij heeft een handgeschakelde zesversnellingsbak

De nieuwe Nissan Z sportcoupé is in aantocht!

V6 twinturbo-benzinemotor met handgeschakelde zesversnellingsbak
Sportief design vol met hints naar vroegere Z-modellen

Berkel 08-10 2020 – Een V6-benzinemotor met twee turbo’s en een handgeschakelde zesversnellingsbak: maak kennis met de Nissan Z Proto. Deze pure, hypermoderne sportcoupé is niet alleen een eerbetoon aan vijftig jaar Z sportcoupés van Nissan, maar bewijst ook dat het merk binnen afzienbare tijd een nieuwe generatie van de legendarische Z sportauto zal introduceren.

Nissan onthulde de Z Proto tijdens een virtueel evenement dat werd uitgezonden vanuit het Nissan-paviljoen in Yokohama. De onthulling werd wereldwijd gevolgd door jong en oud, onder meer door leden van de Z Club in Japan, ZCON-deelnemers in Nashville (Tennessee, VS) en liefhebbers in diverse andere landen. Nissan ontwikkelde de sportauto compleet nieuw en kondigde hem in mei 2020 voor het eerst aan in een video met de naam ‘Nissan A-Z’.


‘De Z – als pure sportauto – vertegenwoordigt de geest van Nissan’, zegt Nissans CEO, Makoto Uchida. ‘Het is een belangrijk model in ons transformatieplan Nissan NEXT en een bewijs van ons vermogen om te doen wat anderen niet durven, van A tot Z. Als Z-fan ben ik blij dat ik mag aankondigen dat de volgende Z in aantocht is.’


Exterieur: verleden ontmoet toekomst

De Nissan Z Proto is volledig door een designteam in Japan ontwikkeld. De auto heeft een fris, aantrekkelijk uiterlijk dat respect uitstraalt voor de originele Z. De sportcoupé is gespoten in een felgele parelmoerlak – als eerbetoon aan een populaire kleur van zowel de eerste generatie Z (S30) als de 300ZX (Z32) – in combinatie met een zwart dak.


Alfonso Albaisa, hoofd design bij Nissan: ‘Het was een uitdaging om het retro-thema te combineren met een design dat ook futurisme uitstraalt. Onze ontwerpers hebben talloze studies en schetsen gemaakt. We hebben van alle generaties onderzocht wat ze tot een succes maakte. Het resultaat is een auto die het verleden omarmt en zich op de toekomst richt.’


De vorm van de motorkap en de enigszins gekantelde, druppelvormige LED-koplampen verwijzen onmiskenbaar naar de originele Z. De afmetingen van de rechthoekige grille zijn vergelijkbaar met die van de huidige Nissan 370Z. De toevoeging van ovale grille-vinnen zorgen voor een moderne look. De vorm straalt elegante sportiviteit uit.


‘De LED-koplampen hebben twee halve cirkels, die verwijzen naar de 240ZG uit de jaren zeventig, die alleen in Japan is verkocht’, zegt Albaisa. ‘De ZG had doorzichtige koepels over de koplampen, die twee ronde reflecties boven beide koplamp gaven als de verlichting brandde. We vinden dat een mooi uniek kenmerk en zagen dat het ook perfect past bij de identiteit van de Z.’


Van opzij gezien is de link tussen de Z Proto en de originele Z het opvallendst. De daklijn loopt vloeiend af naar de afgekapte achterzijde. Daardoor ontstaat het onderscheidende Z-profiel, vergelijkbaar met dat van de eerste generatie Z, waarvan de bovenrand van de achterkant iets lager was dan het hoogste punt van het voorspatbord. Dat gaf de Z zijn unieke silhouet. De kenmerkende overgang van de achterste zijruit naar de lage achterzijde draagt bij aan het effect.


Voor de achterkant is inspiratie geput uit de achterlichten van de 300ZX (Z32), opnieuw geïnterpreteerd voor de moderne wereld. De heldere LED-achterlichten zijn geplaatst in een rechthoekig zwart paneel dat zich uitstrekt over de gehele achterkant en rond de hoeken van de carrosserie. De zijskirts, voorspoiler en het achterpaneel zijn gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. Om het af te maken installeert Nissan sportieve, lichtmetalen 19-inchwielen en een dubbele uitlaat.


Interieur: moderne technologie met vintage sausje

Het interieur van de Z Proto omsluit de bestuurder en passagier. Het combineert moderne technologie naadloos met vintage Z-accenten. Het interieurontwerpteam zocht advies bij grote namen uit de professionele autosport om de Z Proto het ideale sportauto-interieur te geven dat geschikt is voor straat- én circuitgebruik. Dat is te zien aan het instrumentarium in de Z Proto. Alle vitale informatie is af te lezen op een 12,3-inch digitaal dashboard. De lay-out is zodanig dat de bestuurder alle informatie in één oogopslag in zich kan opnemen, inclusief de schakelindicator op de twaalf-uurpositie.


Rond het nieuwe, diepe sportstuur kan de bestuurder alle functies eenvoudig bereiken, terwijl het stuur tegelijkertijd vintage oogt. Overal in het interieur zijn gele accenten te zien, inclusief de stiksels rond het instrumentenpaneel. Ook de stoelen zijn voorzien van gele accenten en van een gelaagde gradatiestreep in het midden, om een diepte-effect te creëren.


Sportautoplezier: een opwindende, dynamische atleet

De originele Z had als doel zoveel mogelijk mensen het plezier en de opwinding van het bezit van een sportauto te geven. Hiroshi Tamura, hoofd-productspecialist van de Z Proto: ‘De Z is altijd een sterke dynamische performer, waardoor het voor klanten gemakkelijk is om van zijn capaciteiten te genieten en zich optimaal verbonden te voelen met de auto. Dit is zo in alle generaties en dit is ook wat ons drijft om te innoveren en nieuwe normen te stellen.’


Elke nieuwe generatie Z was voorzien van een sterkere motor dan zijn voorganger, al gaat het bij de Z om veel meer dan motorvermogen. Tamura: ‘De Z draait om de balans tussen kracht en wendbaarheid. De auto creëert niet alleen fysiek, maar ook emotioneel een band met de bestuurder en reageert op zijn impulsen.’


Maar vergis je niet: de Z Proto heeft de nodige power. Onder de lange motorkap bevindt zich een verder verbeterde V6-motor met twee turbo’s, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Nissan werkt momenteel aan het finetunen van de aandrijflijn om alle kracht perfect af te stemmen op de elegantie en controle die in de afgelopen vijftig jaar bepalend waren voor de Z-modellen.


‘Met de introductie van de revolutionaire Ariya EV deze zomer zijn we begonnen aan een nieuw tijdperk van elektrificatie en autonome rijtechnologie’, zegt Uchida. ‘Met de Z bieden we bestuurders de opwinding van een pure sportauto. Al meer dan vijftig jaar creëren we samen met hen de legende van Z. Sluit je bij ons aan voor het volgende spannende hoofdstuk. De nieuwe Z is namelijk al onderweg.’

Lees verder
15 07

Nissan Ariya: het begin van een nieuw hoofdstuk

Debuut volledig elektrisch aangedreven crossover én nieuw merklogo

Nissan Ariya: het begin van een nieuw hoofdstuk

Nissan presenteert de nieuwe Ariya. Het is de eerste volledig elektrisch aangedreven crossover van het Japanse merk en vormt een belangrijk onderdeel van het transformatieplan NEXT. De Ariya opent een nieuw hoofdstuk in de rijke geschiedenis van Nissan en belichaamt Nissans visie om het leven van automobilisten te verrijken.

In het kort
De nieuwe Nissan Ariya is onthuld tijdens een speciaal digitaal evenement in het Japanse Yokohama. Het model vertegenwoordigt het toppunt van Nissans technologie en design. De Ariya zet bovendien een belangrijke stap in de transformatie van Nissan waarbij het bedrijf zich concentreert op sterke punten, zoals volledig elektrische voertuigen. Nissan heeft zich voor de ontwikkeling van de Ariya laten inspireren door eeuwenoude Japanse termen en tradities.

"We hebben de Nissan Ariya ontworpen als antwoord op de ambities en praktische behoeften van de hedendaagse klant", zegt Makoto Uchida, CEO van Nissan. "De auto combineert onze krachten op het gebied van elektrische voertuigen en crossovers en is een showcase voor een nieuw tijdperk op het gebied van design."

De Ariya is tempobepalend voor het plan van Nissan om in slechts achttien maanden twaalf nieuwe modellen uit te brengen. De geheel nieuwe elektrische crossover toont hoe toegewijd Nissan is om te voldoen aan de vraag van klanten naar geëlektrificeerde, autonome en verbonden technologie.

Nissan verwacht dat de verkoop van EV's en geëlektrificeerde e POWER-modellen toeneemt naar meer dan een miljoen exemplaren per jaar tegen het einde van fiscaal jaar 2023. Tegen die tijd moeten ook meer dan twintig modellen in twintig verschillende markten voorzien zijn van nieuwe, autonome rijhulpsystemen en meer dan 1,5 miljoen voertuigen met deze technologie verkocht zijn.

Het nieuwe logo van Nissan
Op de nieuwe Nissan Ariya debuteert tevens het nieuwe merklogo van Nissan. Dit logo symboliseert de toewijding van Nissan om innovatief te blijven voor nieuwe generaties klanten. Het logo is ook te zien op nieuwe of vernieuwde modellen die in de nabije toekomst volgen.

Het logo blijft verbonden met het rijke erfgoed en de innovatietraditie van Nissan, maar blikt ook vooruit op de toekomst. Als vanouds staat de merknaam centraal. Zodoende zorgt het logo voor directe herkenbaarheid van een automerk dat mijlpalen en herinneringen uit het verleden oproept en tegelijkertijd streeft naar evolutie.

"De Nissan Ariya opent een nieuw hoofdstuk in onze rijke geschiedenis nu we beginnen aan de transformatie van onze bedrijfsvoering, producten en cultuur", zegt Uchida. "De Ariya definieert wat belangrijk is voor Nissan, vertegenwoordigt waar we voor staan en belichaamt de essentie van wie we zijn: een gepassioneerde, innovatieve uitdager."

Lees verder
07 07

Check je pechhulpdekking voor je op vakantie gaat.

Check je pechhulpdekking voor je op vakantie gaat.

Pechhulp verzekeringen als aanvulling op de autoverzekering bieden lang niet altijd de hulp die automobilisten nodig hebben. Wie zonder brandstof komt te staan hoeft bij 65% van pechhulp polissen er niet op te rekenen dat hij geholpen wordt. Een lekke band valt bij 4 op de 10 aanvullende verzekeringen niet onder pechhulp.

Als u uw Nissan bij ons in het onderhoud heeft hoeft u zich hierover geen zorgen te maken , Uw Nissan is ook in het buitenland gedekt voor deze gevallen.

Maar het blijft altijd een aanbeveling om ook in ieder geval de vakantiecheck aan u auto uit te laten voeren, Zodat u met een gerust hart op vakantie kunt gaan.

Ook hebben wij aanbiedingen als het om reserve wielen gaat !

Vraag naar de mogelijkheden voor uw Nissan bij Theo Greeve 010-5112399 of via theo@lamens.nl

Lees verder
30 05

Tips en tricks voor het wassen en poetsen van de auto

Bij mooi weer kan uw auto doelwit zijn

De tijd dat vogels uw auto weer als doelwit gaan zien, komt er ook weer aan. Als er vogelpoep op uw autolak zit dan kunt u deze het beste direct verwijderen. Als vogelpoep te lang op de autolak blijft zitten dan vreet deze zich namelijk in de lak en kunnen lakbeschadigingen en doffe plekken ontstaan. Gebruik veel water en een zachte doek om de poep te verwijderen.

En het vervolg kan zijn :

• Was eerst de auto en ga dan pas poetsen om krassen in de lak te voorkomen.

• Was bij warm weer vroeg in de ochtend of later in de avond. Water verdampt namelijk erg snel als de lak warm is. Dit laat lelijke watersporen achter op de lak.

• Begin de poetsbeurt met een cleaner als u de auto nog niet eerder heeft gepoetst. Alleen op deze manier kunt u ingetrokken vuil en krasjes uit de lak verwijderen. Gebruik een cleaner niet te vaak, omdat deze een polijstende werking heeft!

• Breng de cleaner met een schone doek of speciale pads aan op de lak en laat het dan even (niet te lang!) drogen. Wrijf de cleaner met een andere doek uit totdat de lak gaat glanzen. Werk in kleine stukjes en verkijk je niet op het werk!

• Breng na het polijsten de waxlaag dun(!) en met kleine ronddraaiende bewegingen aan. Even laten drogen en daarna uitwrijven. Vouw gedurende het uitpoetsen de doek regelmatig om, zodat u steeds met een schoon oppervlak werkt. Het uitwrijven is klaar zodra de lak mooi en diep glanst.

Als u hier zelf geen zin in heeft of u kunt het niet neem dan contact op met ons we kunnen uw auto ook professioneel laten reinigen voor u , Dit zorgt voor een hogere restwaarde en uw auto is dan weer in showroomconditie.

Kom langs voor een offerte of bel 010-5112399

Lees verder
30 03

360 Graden

Berkel 30-03-2020


In deze tijd waarbij u wordt verzocht om zoveel mogelijk thuis te blijven , Hebben wij voor u de mogelijkheid gecreëerd om toch om uw droom auto heen te lopen.
Mocht uw interesse zijn gewekt we kunnen bij u thuis of zelfs buiten kantoor uren met u afspreken en natuurlijk kan het volledig digitaal .
Al onze occasions zijn rijklaar geprijsd inclusief 18 maanden ! garantie . U kunt nl de komende tijd niet veel rijden dus passen wij de voorwaarden qua zekerheid aan

. https://www.caslamens.nl/occasions

Lees verder
16 03

CORONAVIRUS UPDATE:

CORONAVIRUS UPDATE:

Autobedrijf Cas Lamens blijft open Afhankelijk van de beschikbaarheid van onderdelen kunnen wij u (nog) helpen.

Onderdelen bestellen alleen via de mail : theo@lamens.nl

Wat betreft hygiëne wordt bij de receptie altijd al uiterst zorgvuldig gewerkt, De frequentie van schoonmaken en desinfecteren hebben we opgevoerd, met extra aandacht voor leuningen, deurklinken, pinapparaat e.d.

Aangezien we contacten moeten vermijden zullen het volgende gaan invoeren.

Bij afgifte van de sleutels zullen we deze ontvangen op de balie en deze desinfecteren.

Bij het aannemen en het doornemen van de werkorder zullen we gepaste afstand houden.

Voor de uitleg van de factuur zullen we deze niet meer op de balie gezamenlijk doornemen maar u de factuur geven en wij via de kopie factuur uitleg geven op gepaste afstand.

Ook vragen wij u om zoveel mogelijk te pinnen en zo min mogelijk contant te betalen.

Wij geven elkaar even geen hand meer, bij binnenkomst wordt u begroet met een welgemeende lach.

Wachttijden aan de telefoon of aan de balie kunnen mogelijk oplopen. Wij kunnen desgewenst de auto bij u op het huisadres ophalen.

Wij wensen Nederland (en daar buiten) de komende tijd veel sterkte!

Lees verder
04 02

Cas Lamens op TV !

Zaterdag a.s. komen we met het bedrijf op TV op RTLz in het programma How it's Done. De uitzending is van 17.00 tot 17.30 u.

Er zit een prijsvraag aan gekoppeld. Begin van de uitzending komen we met een exclusieve Nissan het beeld in rijden. Welke Nissan is dit ? Onder de goede inzendingen verloten we een weekend rijden met de nieuwe Nissan Juke en een Google home Speaker. Teven verloten we een extra Google home speaker onder de personen die dit bericht via facebook delen !

Lees verder
29 01

Tips om kosten te besparen

Beste Relatie,

Het nieuwe jaar is alweer een paar weken onderweg. We zijn weer bijgekomen van de drukke en dure decembermaand. Misschien is een van uw voornemens voor 2020 wel om geld te besparen. Het leven is immers al duur genoeg. Maar hoe pakt u dat aan? wij geven u verschillende tips om te besparen op uw autokosten. Kleine moeite, u merkt er soms niks van, behalve in uw portemonnee.

Wij wensen u veel leesplezier!
Namens het Team van Cas Lamens

Afstand houden op ZOAB wegen. Door de open structuur komen steentjes vaak los en schieten daardoor omhoog. Bij een te korte afstand meer schade aan de motorkap.

Versleten schokdempers hebben invloed op de remweg en de wegligging van de auto en dus op de veiligheid. Ook in de winter is het raadzaam om ze te laten controleren.

Controleer ook de verzekering. Wat zijn de mogelijkheden, bent u juist verzekerd. Let wel op de kleine lettertjes. Want goedkoop wil niet altijd zeker beter. Voor een vrijblijvende offerte kunt u ook bij ons terecht.

Denk aan de bandenspanning. Zachte banden hebben minder grip op het asfalt.en slijten harder, Langere remweg en een hogere slipkans en dus meer kans op schade,slijtage en een hoger brandstofverbruik..
Denk maar aan uw fiets met te zachte banden trapt u ook zwaarder !


Geen parkeersensoren? De waarde van uw auto wordt ook bepaald door kleine schades. Nog geen sensoren? Laat ze monteren. Vaak zijn de kosten lager dan de schades.

En uiteraard, je rijstijl. Gelijkmatig rijden en vooral vooruit kijken scheelt al heel veel in het verbruik Het klimt simpel.maar dit scheelt ook.

Bespaar niet op olie

De kwaliteit van olie neemt af als deze lange tijd in de motor zit. Om uw auto in goede staat te houden, is het essentieel dat de olie op tijd ververst wordt. De vloeistof neemt namelijk deeltjes op van inwendige en uitwendige vervuiling, waardoor het oliefilter verzadigd raakt van alle verontreinigingen.

Voorkom motorschade door olieverversen

Lees verder
18 12

Vijf sterren Euro NCAP voor nieuwe generatie Nissan JUKE

Nieuwe Nissan JUKE bekroond met maximale veiligheidsscore van vijf sterren door onafhankelijk crashtestinstituut Euro NCAP

•Nieuwe JUKE een van de veiligste compacte crossovers in het B-segment
•Euro NCAP erg te spreken over Nissan Intelligent Mobility met actieve veiligheidssystemen zoals fiets- en voetgangersherkenning en Blind Spot Intervention
•Zeer hoge stijfheid en innovatieve botsbescherming resulteren in indrukwekkende veiligheidsscores


Berkel 18 december 2019 – De gloednieuwe Nissan JUKE is door het onafhankelijk crashtestinstituut Euro NCAP (European New Car Assessment Program) bekroond met de maximale veiligheidsscore van vijf sterren. Het instituut roemt de nieuwe JUKE vooral voor zijn zeer hoge stijfheid en toonaangevende botspreventiesystemen.


De Nissan JUKE scoorde op de onderdelen inzittendenbescherming van volwassenen en kinderen respectievelijk 94 procent en 85 procent. Op deze onderdelen is de JUKE een van de best scorende modellen in de compacte SUV-klasse in 2019. Het model heeft deze uitmuntende scores vooral te danken aan zijn geavanceerde, rigide carrosseriestructuur van hoogwaardig ultrasterk staal. Nissan plaatst deze staalsoorten op tactische delen om de stijfheid van de carrosserie te optimaliseren en de energie die vrijkomt bij een botsing optimaal te absorberen, zodat krachten van het passagierscompartiment worden weggeleid.

Dankzij de zorgvuldige toepassing van deze speciale metalen heeft Nissan ook de zichtbaarheid rond veiligheidskritieke gebieden weten te verbeteren. De A-stijlen tussen de voorruit en deurstijlen zijn bijvoorbeeld dunner, maar nog wel zeer stijf dankzij strategische plaatsing van ultrasterk staal. De bestuurder profiteert hiermee van een beter zicht rondom. Ook in het donker geniet de bestuurder van maximaal zicht dankzij de standaard aanwezige LED-koplampen die tien meter verder schijnen.

Optimale bescherming van kwetsbare weggebruikers

De Nissan JUKE krijgt een bijzonder hoge score van 81 procent voor de bescherming van fietsers en voetgangers. De auto bezit diverse actieve veiligheidssystemen zoals Intelligent Emergency Braking. Dit systeem, dat behoort tot de standaarduitrusting, waarschuwt de bestuurder en activeert de remmen om een botsing met een voertuig, voetganger of fietser te (helpen) voorkomen.

Voorkomen is beter dan…

Euro NCAP geeft echter altijd de voorkeur om botsingen in de eerste plaats te voorkomen en kent punten toe voor technologie die bestuurders helpt botsingen te vermijden. Bij de nieuwste serie crashtests en het nieuwe beoordelingssysteem van Euro NCAP krijgt een auto extra punten als er systemen aanwezig zijn die verder gaan dan de wettelijke veiligheidseisen. De nieuwe Nissan JUKE pakt ook op dit onderdeel een hoge score van 73 procent, dankzij de Nissan Intelligent Mobility-technologieën.

Nissan ProPILOT

Nissan biedt een uitgebreid pakket van deze intelligente technologieën aan, inclusief het geavanceerde rijhulpsysteem Nissan ProPILOT op geselecteerde uitvoeringen. Dit systeem fungeert als opmaat naar autonoom rijden om de stress van lang woon-werkverkeer en druk verkeer op snelwegen te verlichten. De JUKE kan hiermee autonoom in de rijstrook blijven en een constante, veilige afstand tot voorliggende voertuigen behouden.

Primeur: Blind Spot Intervention

Een primeur in het B-segment van compacte crossovers is Blind Spot Intervention. Dit systeem waarschuwt de bestuurder als een auto in de dode hoek schuilgaat en stuurt de JUKE terug in de rijstrook om een aanrijding te voorkomen tijdens het verwisselen van baan. Rear Cross Traffic Alert voorkomt botsingen met andere voertuigen tijdens het achteruitrijden, bijvoorbeeld uit een parkeervak.

Euro NCAP heeft een linksgestuurde Nissan JUKE met DIG-T 117 in N-Connecta uitvoering getest, maar benadrukt dat de scores gelden voor alle uitvoeringen.

Marco Fioravanti, Vice President Product Planning bij Nissan Europe: “We zijn ontzettend trots met het behalen van deze Euro NCAP-score. Het gebruik van geavanceerde materialen, inclusief ultrasterke staalsoorten en de toepassing van Nissan Intelligent Mobility-technologie betekent dat we een leuk, wendbaar en bovenal veilig totaalpakket kunnen aanbieden.”

Sinds 1997

Het onafhankelijk crashtestinstituut Euro NCAP test de veiligheid van nieuwe auto’s al sinds 1997 aan de hand van uiteenlopende criteria. Behalve het testen van de fysieke veiligheid van nieuwe auto’s in verschillende gesimuleerde botsingen, test en beoordeelt de organisatie ook botspreventietechnologie.

Lees verder
15 10

Tanken van brandstof E5 en E10

Geachte Nissan rijder

In de media is recent veel melding gemaakt over het verplicht stellen van E10 brandstof bij tankstations,
Ingaande per 1 oktober 2019 .

Hierbij wat meer duidelijkheid over de vraag mag of kan mijn Nissan op deze brandstof rijden.

Het antwoord : Alle Nissans geleverd met een benzinemotor zijn reeds sinds januari 2000 geschikt voor het rijden op E5 / E10 brandstof.

Voor Nissan modellen gebouwd voor 2000 adviseren wij E5 te tanken .Of over te schakelen op octaan 98 benzine.

Dit kan met name in het buitenland belangrijk zijn.

Wat zijn E5 en E10?

E10 is een mengsel van 90 procent fossiele brandstof en maximaal 10 procent bio-ethanol. Bio-ethanol is een alcohol dat gemaakt wordt door fermentatie uit suiker, maïs of tarwe. Ethanol is agressiever dan benzine voor zowel metalen als kunststoffen en kan daardoor motoronderdelen zoals pakkingen en afdichtingen aantasten. E10 geeft voor de meeste (90%) gewone benzine auto’s echter geen problemen. Verder is er E5. Dat is voor maximaal 5 procent aangelengd met ethanol. Vaak is Euro95 in de praktijk al E5. Er is ook nog E85. Dat bevat 85 procent ethanol en kun je alleen tanken als je motor er op is aangepast. Dat soort speciaal aangepaste auto's is overigens wel te koop, vaak worden ze met Flex Fuel Vehicle (of FFV) aangeduid.

Voor ongeveer tien procent van de auto's op benzine geldt dat ze niet geschikt zijn voor de brandstof E10. Voor deze auto’s en ook motoren die niet geschikt zijn voor E10, adviseert de ANWB normale Euro 95 E5 te tanken. Als die niet aan de pomp te krijgen is zal SuperPlus 98 of een premium brandstof gekozen moeten worden. Let daarbij op het octaangetal. De getallen 95 en 98 staan voor het octaangetal van de benzine en wordt altijd vermeld, ook bij E10 en E5. Tank in ieder geval geen benzine met een octaangetal lager dan voorgeschreven, om motorschade te voorkomen. In Nederland komt een lager octaangetal dan 95 niet voor, maar in het buitenland soms wel (bijvoorbeeld 91).

Per ongeluk E10 getankt

Als je per ongeluk E10 hebt getankt volstaat het om de volgende keer de juiste brandstof te tanken. Laat de E10-benzine niet in de tank zitten wanneer de auto lange tijd niet gebruikt wordt.


voor meer informatie kunt u ook terecht op de volgende site https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10

Lees verder
10 09

Nieuwe Nissan Navara legt lat nog hoger in pick-upsegment

Stoerder, slimmer en efficiënter

Nieuwe Nissan Navara legt lat nog hoger in pick-upsegment


•Efficiënte twinturbomotor – gekoppeld aan geheel nieuwe handgeschakelde zesbak – voldoet aan emissienorm Euro 6D-temp
•Meer laadvermogen dankzij verbeterde wielophanging
•Nieuwe technologie aan boord en in apps via NissanConnect-infotainment
•Nieuwe Navara Pick-Up per direct te koop

Berkel 10-september 2019 – De vernieuwde Nissan Navara is voorzien van verder verbeterde techniek en technologie waarmee hij toonaangevend is in zijn klasse. De Navara rijdt soepeler dan ooit dankzij de verbeterde wielophanging, die zorgt voor meer rijcomfort en een betere wegligging. Bovendien is de Navara met zijn efficiëntere dieselmotor ook zuiniger en schoner en is het laadvermogen toegenomen. En de intelligente Trailer Sway Assist-technologie beperkt het slingeren van een aanhanger. Nissan levert de nieuwe Navara met 5 jaar/160.000 kilometer garantie. Bestellen kan per direct.

‘De nieuwe generatie van de Navara profiteert van de tachtig jaar ervaring die Nissan heeft met de ontwikkeling en productie van robuuste en praktische pick-ups’, zegt Paolo D’Ettore, LCV Business Unit Director van Nissan. ‘Met zijn ongekende capaciteiten in het terrein en zijn onderscheiden techniek verstevigt de Navara zijn toonaangevende positie als topmodel van Nissans gamma van lichte bedrijfsauto’s.’

Efficiëntere dieselmotoren

De vernieuwde Nissan Navara laat met zijn efficiëntere 2,3-liter dieselmotor een verbruik noteren van 6,9 l/100 km (gecombineerde cyclus, teruggerekend naar NEDC) en een CO2-emissie vanaf 182 g/km. De 2,3-liter twinturbomotor is er met vermogens van 120 en 140 kW. De basismotor heeft ook 22 Nm meer trekkracht – nu 425 Nm – dankzij de montage van twee turbo’s in plaats van één. De druk van de brandstof-inspuiting is verhoogd van 2.000 naar 2.200 bar dankzij de toepassing van een nieuwe pomp, die voor meer precisie en efficiency zorgt. Het koelsysteem is verbeterd en het nieuwe uitlaatsysteem omvat ook een Diesel Partikel Filter (DPF) en Selective Catalytic Reduction-techniek (SCR) voor minder NOx-emissie.

Nieuwe zesversnellingsbak

De geheel nieuwe zesversnellingsbak is in Europa geproduceerd en wordt wereldwijd door Nissan toegepast. De transmissie schakelt beduidend gemakkelijker en soepeler en kent minder trillingen dankzij de bediening via kabels, de kortere versnellingshendel en de verbeterde synchronisatie. De nieuwe transmissie heeft nu een conventioneel schakelpatroon, met de achteruitversnelling naast de eerste versnelling en nieuwe overbrengingsverhoudingen voor een lager verbruik en minder geluid op de snelweg. Ook de zeventrapsautomaat is verbeterd, voor meer comfort en snellere reacties.

5-link achterwielophanging

De vernieuwde Navara is uitgerust met de tweede generatie van de 5-link achterwielophanging. Dat is een grote vooruitgang ten opzichte van de bladveren die in pick-ups van concurrerende merken zijn gemonteerd. Daardoor biedt de Navara meer comfort en controle zonder dat zijn prestaties in het terrein eronder lijden. Nissan was de eerste autofabrikant die de 5-linkachterwielophanging monteerde in een 1-tons pick-up – dat was in 2015 in de Navara Double Cab – en de autofabrikant monteert hem nu ook in de Navara King Cab – uniek voor dit soort pick-up.

Meer laadvermogen

Daardoor biedt de Navara meer comfort en een beter rijgedrag zonder dat dat ten koste gaat van het laadvermogen. Het laadvermogen van de King Cab neemt, afhankelijk van de specificaties, met 55 tot 95 kg toe ten opzichte van het uitgaande model. Het laadvermogen van de nieuwe Navara bedraagt nu 1.165 kg en het maximaal toelaatbare totaalgewicht ligt op 3.200 kg. Het laadvermogen van de Double Cab neemt toe met 54 tot 114 kg (afhankelijk van specificatie), waarmee het laadvermogen komt te liggen op 1.115 tot 1.180 kg met een toelaatbaar totaalgewicht van 3.250 kg.

Remschijven voor én achter

Door aanpassingen aan de voorwielophanging is de besturing vooral bij lage snelheden lichter en prettiger. De bodemvrijheid is bij de achterwielen met 25 mm toegenomen en samen met de tweetraps schroefveren geeft dat de Navara een stoerdere uitstraling.

De remschijven voor zijn in diameter toegenomen van 296 naar 320 mm. Achter zijn nu eveneens schijven gemonteerd, met een diameter van 308 mm, in plaats van de trommels van het voorgaande model. Daardoor is niet alleen de remweg korter, maar is het gevoel in het pedaal beter. Bovendien zijn de remmen beter bestand tegen fading, maken ze minder geluid en is het remvermogen gemakkelijker maximaal te benutten met 40 procent minder pedaalkracht.

Intelligent Trailer Sway Assist

Een andere belangrijke nieuwe voorziening is Intelligent Trailer Sway Assist. Dit nieuwe systeem anticipeert op het slingeren van de aanhanger op basis van de bewegingen van de Navara om zijn verticale as. Het voert minuscule correcties uit door wielen individueel af te remmen en het koppel subtiel te reduceren om de combinatie weer onder controle van de bestuurder te brengen. Intelligent Emergency Braking, Hill Start Assist, Hill Descent Control en Intelligent Around View Monitor behoren opnieuw tot de standaarduitrusting, wat de status van de Navara bevestigt als een veelzijdige pick-up die is voorzien van de nieuwste technologie.

Alliance In-Vehilce Connectivity

In het interieur krijgt de relatie van de auto en zijn bestuurder een nieuwe dimensie met het nieuwe NissanConnect met Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC). Het NissanConnect-infotainmentsysteem is zowel qua hardware als software ingrijpend vernieuwd zodat klanten hun smartphone kunnen koppelen aan het nieuwe 8-inchscherm (voorheen 7-inch). Dat heeft een helderder beeld van hogere resolutie en werkt met multi-touch control voor snellere reacties. Berijders van de nieuwe Navara kunnen ook profiteren van de NissanConnect Services-app, die is voorzien van een telematica-besturingseenheid en een ingebouwde 4G-module waarmee gegevens kunnen worden gedeeld zonder aparte telefoonverbinding. Geïntegreerde TomTom Maps, dat ‘over-the-air’ wordt geüpdatet, biedt actuele navigatie met realtime verkeersinformatie, 3D-kaarten, weersinformatie, Google Satellite en Google Street View. Verder kan de bestuurder met de app op afstand de claxon en verlichting bedienen en de auto lokaliseren. Het nieuwe systeem is compatible met Apple CarPlay en Android Auto en biedt de naadloze connectiviteit die consumenten verwachten.

Stoer en modern

De nieuwe Navara brengt de stoere, moderne vormgeving waarom de pick-up bekendstaat, naar een hoger niveau. Letterlijk met de verbeterde wielophanging waarmee de auto hoger staat, maar ook met de nieuw vormgegeven wielen voor alle uitvoeringen. Bovendien is de wielmaat voor de basisversies toegenomen van 16 naar 17 inch. De luxere versies zijn voorzien van gemoderniseerde led-koplampen met een glanzend zwarte in plaats van een verchroomde behuizing.

5 jaar/160.000 km garantie

Nissan levert de nieuwe Navara standaard met vijf jaar of 160.000 kilometer garantie. Dit is inmiddels de twaalfde generatie van de Navara, die ook in talrijke speciale uitvoeringen is verschenen. Vanwege het succes van de laatste Navara N-Guard handhaaft Nissan deze versie ook in het gamma van de nieuwe generatie van de Navara. De Navara is wereldwijd in 109 landen te koop. Het model is ontwikkeld met de Europese klanten in gedachten en wordt geproduceerd in de NMISA-fabriek in Barcelona.

Lees verder
27 08

Nieuwe Nissan Juke, compacte SUV met stijl

De nieuwe Nissan Juke, ontworpen in Europa, heeft een unieke en succesvolle reis doorlopen door het samenbrengen van getalenteerde Nissan designers. Het originele Juke model kwam op de markt met een significante impact en verraste iedereen met zijn unieke design.

Nog voor de officiële onthulling begin september licht Nissan al een tipje van de sluier op. Zo heeft het nieuwe model Juke slanke coupélijnen, opvallende 19-inch wielen en een sportieve uitstraling die een nieuwe standaard zet in het compacte crossover-ontwerp. Inspiratie voor de nieuwe Juke is gebaseerd op de laatste technologieën en door het principe ‘fun to drive’. Vol met krachtige technologie is de Juke het derde Nissan model met ProPILOT-technologie, wat een belangrijk deel uitmaakt van de Nissan Intelligent Mobility visie. De nieuwe Juke is een stuk groter – met meer ruimte en comfort voor zowel bestuurder als passagier - zonder zijn wendbare rijstijl te verliezen.

Na het B-SUV segment te zijn gestart en voorop te hebben gelopen met het eerste model zal de nieuwe Nissan Juke binnenkort terug zijn met zijn unieke identiteit, nog meer karakter en een toonaangevend niveau van connectiviteit - die voldoet aan de veranderende behoefte van bestuurders. We staan op het punt een nog grotere persoonlijkheid en meer opwindende rijervaring te ontketenen die een groeiend aantal bestuurders zal aanspreken. Het blijft een plezier om te rijden!

Lees verder
14 12

Optimale transparantie en zekerheid voor klant

Verbeterde Electronic Vehicle Health Check biedt nog beter inzicht in onderhoudsstaat van uw auto


Berkel, 14- December 2018 – Nissan heeft de kosteloze Electronic Vehicle Health Check verbeterd. Daarmee krijgen klanten meer inzicht in de technische staat van hun auto en de verrichte werkzaamheden.

Elke Nissan-rijder heeft in het kader van de Nissan Customer Promise recht op een gratis voertuiginspectie als hij met zijn auto de Nissan-dealer bezoekt voor onderhoud of reparatie. Een gekwalificeerde Service Adviseur van de Nissan-dealer voert de inspectie in aanwezigheid van de klant uit via een speciale app op een tablet.

Het inspectieproces is verbeterd met een aantal nieuwe onderdelen die de ervaring van de klant verder verbeteren.

Een kentekenscan laat nu de volledige onderhoudshistorie van de auto zien, inclusief eerdere technische controles. Daardoor kan de Service Adviseur zien welk onderhoud eerder is aanbevolen en uitgevoerd. Ook kan de app direct een rapport opstellen en aan de klant e-mailen, inclusief een offerte voor benodigde werkzaamheden.

Met de Electronic Vehicle Health Check (EVHC) controleert de dealer de belangrijkste veiligheidsaspecten van elke Nissan, zoals de staat van de ruitenwisserbladen, de banden, de remmen, de verlichting en eventuele schades aan de carrosserie. Eventuele noodzakelijke werkzaamheden worden na goedkeuring van de klant uitgevoerd door getrainde Nissan-technici. Dat levert perfecte service op en biedt de klant de zekerheid dat zijn auto in orde is.

Jean-Christophe Mercier, Vice President After Sales van Nissan Europe, zegt: ‘Met het verbeteren van de EVHC voldoen wij aan de Nissan Customer Promise en bieden we onze klanten totale transparantie. Interne onderzoeken laten zien dat 87 procent van onze klanten meer inzicht wil hebben in de technische staat van zijn auto. Met de verbeterde EVHC spelen wij in op die behoefte door effectieve en efficiënte service te bieden.’

Nissan verbetert de EVHC-app continu en voegt in de toekomst steeds meer functies toe. Meer informatie over de Nissan Customer Promise is te vinden op www.nissan.nl/nissan-rijders/klantbelofte.html

Lees verder

Onze belofte

Als klant van Cas Lamens heeft u altijd de aangename zekerheid dat er een professionele organisatie achter u en uw auto staat. We bieden u een compleet pakket dienstverlening zodat u altijd en overal zorgeloos kunt rijden.

Meer service

Plan uw afspraak

Via onze online plan module, kunt u direct een afspraak maken voor onderhoud of reparatie. Maakt u liever telefonisch een afspraak? Dat kan natuurlijk, belt u dan met ons via telefoonnummer 010 511 23 99

Maak een afspraak
Afbeelding 1 2304
Afbeelding 2 2304
Afbeelding 3 2304