Cas LamensInnovation that excites

Nieuws

Lees hieronder het laatste nieuws rondom Cas Lamens en Nissan

30 04

LUCHTVERVUILING IN AUTO LIGT ZES KEER HOGER DAN BUITEN

In onze moderne samenleving zijn allergieën helaas sterk in de opmars. Hooikoorts is daarbij de meest voorkomende vorm. Recente studies tonen ook aan dat de rijvaardigheid en dus ook de veiligheid hierdoor sterk in het gedrang komen.

De nieuwe premium pollenfilter is voor de meeste mensen dan ook de perfecte oplossing. Niet minder dan 96% van alle allergenen wordt immers door de premium pollenfilter uit de wagen gefilterd.

Ter kennismaking bieden wij nu deze premium pollenfilter voor een zeer scherpe prijs. Kom dus snel naar ons toe en zorg dat u deze filter in uw auto heeft voordat het seizoen gaat beginnen!

Het team van Cas Lamens staat klaar voor u !

Lees verder
30 04

Nieuwe Nissan LEAF scoort meteen 5 Euro NCAP-sterren

Berkel 30 april 2018 – Nieuwe Nissan LEAF scoort meteen 5 Euro NCAP-sterren.

De nieuwe Nissan LEAF is de eerste auto die is getest volgens het vernieuwde en verbeterde crashtestprotocol van Euro NCAP. Het protocol omvat een reeks nieuwe testonderdelen, die zijn gebaseerd op scenario’s uit de praktijk van aanrijdingen met andere auto’s, met voetgangers en nu ook met fietsers.

Scenario’s uit de praktijk

In deze Euro NCAP-tests scoorde de Nissan LEAF maar liefst 93 procent op het gebied van bescherming van volwassen inzittenden en 86 procent voor de bescherming van kinderen aan boord. De veiligheidsscore wordt bepaald aan de hand van een aantal crashtests die op een vereenvoudigde manier aanrijdingsscenario’s uit de praktijk simuleren.

De 5-sterrenscore van de nieuwe Nissan LEAF bewijst de werking van de geavanceerde assistentiesystemen in de auto. Technische voorzieningen als camera en radar zijn belangrijk voor veiligheidssystemen als voetgangersherkenning. Ze zijn de basis van Nissans gelauwerde ProPILOT-systeem voor veiliger en zelfverzekerder rijden.

Vertrouwen op toekomstvisie

Gareth Dunsmore, Electric Vehicle Director van Nissan Europe, verklaart: ‘De score van de nieuwe Nissan LEAF in de Euro NCAP-crashtest bewijst wat wij allang wisten: dat deze auto uitzonderlijk veilig is en dat hij op dat gebied ook vooruitstrevend is op de markt voor elektrische voertuigen. Het bewijst dat onze klanten volledig kunnen vertrouwen op onze toekomstvisie, Nissan Intelligent Mobility. Wij zijn op weg om de manier waarop we rijden en leven compleet te vernieuwen.’

Maximale score in Japanse crashtest

De topscore van de nieuwe Nissan LEAF bij Euro NCAP komt slechts enkele maanden nadat de Japanse evenknie van Euro NCAP, Japan New Car Assessment Program, de auto ook al de maximale score van vijf sterren toekende. De LEAF behaalde in Japan een score van 94,8 punten op een schaal van 100 voor de bescherming van inzittenden tijdens een aanrijding. Het testprogramma valt onder de verantwoordelijkheid van het Japanse ministerie van Land, Infrastructuur, Verkeer en Toerisme en het Japanse agentschap voor verkeersveiligheid en hulp aan verkeersslachtoffers.

Lees verder
11 04

Bij Cas Lamens altijd duidelijke prijzen

ACM wil duidelijkere advertenties voor occasions





Advertenties voor tweedehands auto's moeten duidelijker worden gemaakt. De genoemde prijs moet het bedrag zijn waarvoor een koper de auto mee kan nemen.


De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil dat alle advertenties uiterlijk half mei zijn aangepast.

Nu is het vaak niet duidelijk of er nog onvermijdbare bijkomende kosten worden gerekend, zoals kosten voor het rijklaar maken van de auto. Bovendien wordt bij extra kostenposten niet vermeld of ze optioneel zijn

Ook wordt de de duur van de garantie vaak niet vermeld. Bovendien wordt er veel geadverteerd met een prijs zonder garantie. De ACM benadrukt dat de wettelijke garantie altijd geldt.

Na de deadline half mei gaat de ACM controleren of de advertenties zijn aangepast. Als dat niet is gebeurd, dan kan de toezichthouder boetes opleggen.

Wij hebben geen onduidelijke regels gewoon incl beurt & APK 12 maanden BOVAG garantiie. En bij een Nissan ook altijd indien nodig een nieuwe Navigatie update erbij !

Lees verder
23 11

APK

Beste Cas Lamens klant

In het verleden kreeg u van het RDW een brief ongeveer 6 weken voor er een nieuwe APK op de auto moest zitten.

Dit gaat tegenwoordig digitaal en alleen via "mijn Overheid"

Mocht u van ons een e-mail willen ontvangen zodat u geen boete riskeert mail dan uw naam en kenteken naar info@lamens.nl onder vermelding van APK reminder .

Of anders meld u aan bij "mijn overheid "

vriendelijke groet

Het Cas Lamens team

Lees verder
02 08

Nieuwe Nissan QASHQAI

Klaar om leidende positie in zijn segment vast te houden
Nieuwe Nissan QASHQAI: flinke upgrade voor design, technologie en prestaties

  • Best verkochte Crossover van Europa significant aangescherpt
  • Upgrade op het vlak van design, technologie en prestaties op basis van ervaringen van 2,3 miljoen eigenaren
  • Nieuwe uitvoering Tekna+ als meest ultieme QASHQAI
  • ProPILOT-technologie voor autonoom rijden
  • Intelligent Emergency Braking met Pedestrian Recognition een van de vele nieuwe systemen in kader van Nissan Intelligent Mobility
  • Verkoop start in Berkel per direct !

Berkel & Rodenrijs 10-07-2017– De Nissan QASHQAI is op vier fronten verbeterd en gewijzigd. Het aangescherpte design is nog tijdlozer. Het interieur oogt kwalitatief hoogwaardiger. De prestaties zijn verbeterd en Nissan heeft nieuwe intelligente mobiliteitstechnologie toegevoegd.

De wijzingen zijn voor een belangrijk deel ingegeven door de ervaringen van QASHQAI-rijders. Nissan wil de leidende positie van dit model in zijn segment vasthouden. In dat kader wordt ook een nieuwe uitvoering Tekna+ geïntroduceerd, die met uitrusting en luxe toonaangevend is in het C-Cross-segment.

Bij zijn introductie in 2007 was de QASHQAI een ware pionier. Hij is altijd geprezen om zijn vertrouwde rijgedrag. Door een flink aantal verbeteringen stuurt het nieuwe model nog scherper en verfijnder. Innovatieve technologieën zijn toegevoegd en de veiligheid is naar een hoger niveau getild. De nieuwe QASHQAI is leverbaar met ProPILOT, Nissans technologie voor autonoom rijden.

Philippe Saillard, Senior Vice President, Sales & Marketing bij Nissan Europe: “De tweede generatie QASHQAI is het boegbeeld van onze innovatieve Crossovers sinds 2014. Door de fenomenale verkoopresultaten staat hij op de eerste plek in zijn segment. Met alle verbeteringen op het gebied van design, kwaliteit, technologie en rijdynamiek hebben we het volste vertrouwen dat hij die positie vast kan houden.”

Engineeringteams in Groot-Brittannië, Spanje en Duitsland hebben de vernieuwingsslag uitgevoerd. De productie van de QASHQAI blijft in de fabriek in Sunderland, een van de efficiëntste productiefaciliteiten van Europa. De verkoop van de nieuwe Nissan QASHQAI start in september 2017.
Nieuwe Nissan QASHQAI in detail

De Nissan QASHQAI schrijft autohistorie. In de eerste plaats doet hij dat met zijn pioniersrol in het C-SUV segment. Hij is de onbetwiste leider in dit segment met een marktaandeel van 10,3%, ondanks dat de concurrentie flink is toegenomen. Op dit moment telt het segment meer dan twintig modellen van verschillende merken.
De QASHQAI is eenvoudigweg het succesvolste model in de 83-jarige historie van Nissan in Europa. Er zijn 2,3 miljoen exemplaren verkocht sinds de introductie in 2007. Dit model heeft bovendien meer dan tachtig prijzen gekregen, inclusief negentien ‘Car of the Year’ titels.

Geheel in tegenstelling tot de trend loopt de verkoop aan het einde van zijn levenscyclus niet terug. Afgelopen maart was de succesvolste maand voor de QASHQAI met een verkoop van 33.000 exemplaren in Europa.
Het succes is voor een groot deel te danken aan een combinatie van eigenschappen die van de QASHQAI de ultieme ‘urban Crossover’ maken. Hij is praktisch en aantrekkelijk. Het is een SUV met de afmetingen, de rijdynamiek en de gunstige gebruikskosten van een hatchback. De vele aanpassingen zijn gericht op het vasthouden van zijn leidende positie in Europa.
Net als bij alle nieuwe modellen van Nissan is in hoge mate rekening gehouden met ervaringen en feedback van gebruikers. Uit reviews kwam onder meer naar voren dat er wensen lagen op het vlak van interieurstyling. Dat resulteerde in nieuwe premium features en rijker uitgeruste versies, plus extra verfijning en nieuwe veiligheidstechnieken.
De ultieme QASHQAI: Tekna+ als nieuwe topversie

Nissan voegt een vijfde uitvoering toe aan het leveringsprogramma van de nieuwe QASHQAI. Dat is Tekna+, een topversie boven de uitvoeringen Visia, Acenta, N-Connecta en Tekna.
De Tekna+ biedt nieuwe premium stoelen met nappa-lederen bekleding en luxe 3D-stiknaden. Behalve de standaardkleur zwart is er ook de kleur aubergine leverbaar.

De bestuurdersstoel heeft viervoudig elektrisch verstelbare luchtcompartimenten, zodat iedere bestuurder de stoel perfect kan instellen voor maximaal comfort. De geheugenfunctie voor de stoelinstelling slaat ook de stand van de buitenspiegels op. Die functie is voor het eerst te vinden op een Nissan in Europa. De Tekna+ is vanbuiten te herkennen aan satijnglanzende, zilverkleurige buitenspiegelkappen en dakrails.
Opgefrist interieur maakt de nieuwe QASHQAI nog aantrekkelijker

De hogere kwaliteitsbeleving is een van de belangrijkste verbeteringen in het interieur. De aanpassingen zorgen voor een hoger afwerkingsniveau, meer verfijning en een meer op de rijder gerichte aanblik. Bij het instappen valt onder meer het nieuwe stuurwiel op, dat qua design sterke overeenkomsten vertoont met dat in de nieuwe Micra en X-TRAIL. Het heeft nu een sportieve D-vorm met een afgevlakte onderzijde.

Het centrale deel van het driespaaks stuurwiel is compacter, waardoor de opening aan de bovenzijde 17% groter is voor een beter zicht op het instrumentarium. De schakelaars, links voor het informatiedisplay en rechts voor de cruise control, zijn intuïtiever te bedienen, zodat de bestuurder de ogen meer op de weg gericht kan houden.
De rand van het stuurwiel is in diameter toegenomen – van 34 naar 37,5mm – voor een betere houvast. Ook nieuw is de satijnglanzende, zilverkleurige afwerking van de stuurwielspaken, waarin de vorm van Nissans ‘V-motion’ grille is te herkennen.

De luchtinlaten en deuropeners zijn met kwalitatief hoogwaardiger materiaal afgewerkt. De armsteun op de middenconsole is vanaf de uitvoering Acenta voorzien van fraai stikwerk. De hemelbekleding van de QASHQAI is nu donker gekleurd op de uitvoering Tekna+ en optioneel leverbaar op de Tekna. De bedieningshendel van de versies met de automatische X-tronic CVT-transmissie hebben nu een ‘leatherlook’ manchet.
Alle elektrisch te bedienen ruiten zijn nu voorzien van een tipfunctie voor automatisch openen en sluiten. Dat kan ook op commando van de afstandsbediening.
Nieuw ontworpen stoelen voor meer comfort

Het comfort van de QASHQAI krijgt van meet af aan de handen op elkaar bij de gebruikers. Om die beleving te versterken, zijn de voorstoelen vanaf de uitvoering N-Connecta voorzien van een compleet nieuw ontwerp met een langere zitting en hogere randen. Ook de rugleuning is langer en voorzien van een taps toelopende vorm op schouderhoogte.

De achterzijde van de rugleuningen is anders van vorm. Ze zijn afgewerkt met krasbestendig kunststof en voorzien van opbergzakken. Door de rankere vorm is er achterin meer ruimte voor de knieën. De uitvoering Acenta heeft nieuwe, duurzamere stoelbekleding.

Feedback van klanten resulteerde ook in verbeterde infotainmentsystemen. Het NissanConnect infotainmentsysteem met DAB digitale radio en satellietnavigatie heeft een slimme, nieuwe gebruikersinterface. NissanConnect is standaard vanaf de uitvoering N-Connecta en optioneel voor de Acenta. De uitvoeringen met NissanConnect zijn te herkennen aan de haaievinvormige dakantenne.

In de dakconsole met de interieurverlichting is nu ook de microfoon voor handsfree bellen geïntegreerd. Deze plek zorgt voor een storingsvrije ontvangst. Verder biedt het ruime en veelzijdige interieur allerlei slimme bergruimtes. De bagageruimte heeft een inhoud van 430 liter en kan worden vergroot tot 860 liter met de gescheiden (60:40) neerklapbare achterbank. Een innovatief Flexible Luggage Board System biedt tal van mogelijkheden om lading goed vast te zetten. Met dit systeem zijn achttien verschillende configuraties mogelijk.
Nieuw BOSE Premium audiosysteem

De uitvoeringen Tekna (optioneel) en Tekna+ hebben een volledig nieuw BOSE Premium audiosysteem met acht luidsprekers. Het bestaat uit twee 25 mm tweeters voorin, twee 165 mm speakers in de voorportieren, twee 130 mm speakers in de achterportieren en twee 115 mm subwoofers in een speciaal ontwikkelde 7,7-liter behuizing in de ruimte van het reservewiel. De digitale BOSE-versterker met acht kanalen en digitale signaalverwerking is onder de passagiersstoel gemonteerd.

Het is het meest uitgebreide audiosysteem ooit in een in Europa geleverde Nissan. De geluidsbeleving benadert die van een liveconcert dankzij haarscherpe akoestische prestaties en minimale vervorming bij hogere volumes.
Door de komst van het BOSE Premium soundsystem zijn nu drie audiosystemen beschikbar voor de QASHQAI. De andere systemen zijn aangepast aan het gewijzigde interieur en leveren hogere audioprestaties.
Design nog tijdlozer

Nissan heeft het uiterlijk verder aangescherpt. Hiermee heeft de Nissan QASHQAI een meer premium uitstraling. ‘Premium Dynamism’ zoals Nissan stelt. De aanpassingen betreffen een compleet nieuw front waarin Nissans nieuwe ‘V-motion’ grille met een groter merkembleem de aandacht opeist.

Midden onder de bumper zitten twee nieuwe horizontale stroken. Die zijn zwart bij de Visia en Acenta en satijnzilver vanaf de N-Connecta. De mistlampen zijn meer geïntegreerd in het ontwerp en lager gepositioneerd. Die zijn standaard vanaf de uitvoering Acenta.

Het merkembleem van Nissan is er in twee varianten. Vanaf de N-Connecta heeft het een volledig vlakke afwerking. Dat is nodig voor de nieuwe radarsensor dat onderdeel uitmaakt van Intelligent Emergency Braking (IEB). Door de vlakke afwerking kunnen de radargolven ongestoord door het logo worden gezonden en ontvangen. Voorheen zat deze sensor lager in de grille. De uitvoeringen zonder IEB hebben het gebruikelijk gevormde merklogo.

Ook nauwelijks zichtbaar is de frontcamera. Die is nu gepositioneerd in de verchroomde omlijsting van de grille. Deze camera is onderdeel van de Around View Monitor, Nissans innovatieve 360° camerasysteem voor parkeren.
De koplampunits zijn eveneens nieuw van vorm, met een duidelijk verschil tussen de halogeenunits op de Visia, Acenta en de N-Connecta en de full LED-koplampen op de Tekna en de Tekna+ (optioneel voor de N-Connecta). De halogeenkoplampen hebben nieuwe boemerangvormige dagrijverlichting, bestaande uit negen LED’s in plaats van zes. De lenzen zijn dikker en dat draagt bij aan de tijdloze en hightech uitstraling van de nieuwe QASHQAI.
De reflectoren voor de dimlichten zijn gelijk gebleven. Groot licht heeft een nieuw reflectordesign, dat een bredere lichtbundel oplevert. De geïntegreerde richtingaanwijzer is nu van groter formaat.

De uitvoeringen met full LED-koplampen hebben eveneens een andere boemerangvormige signatuur voor de dagrijverlichting. Die verlichte band met LED’s loopt nu door bovenlangs de lampunits. De dimlichten zijn nu bovendien voorzien van het Adaptive Front Lighting System (AFS). De lichtbundels bewegen in de bocht mee, afhankelijk van de snelheid en de stuurinput. Het is de eerste keer dat Nissan AFS toepast in Europa. Het systeem zorgt voor meer zicht in bochten bij het rijden in het donker en dientengevolge ook voor meer veiligheid. Voor grootlicht fungeren de geïntegreerde units voor dagrijverlichting en richtingaanwijzers met behulp van vier nieuwe LED-reflectoren.

De vernieuwde motorkap wordt gekenmerkt door scherpere lijnen met een radius van slechts vijf millimeter. Het is een technisch hoogstandje om zulke scherpe vouwen in een stuk plaatwerk te krijgen en het versterkt de krachtige uitstraling van de QASHQAI.

De achterzijde van de nieuwe QASHQAI is eveneens bijgewerkt. Vanaf de N-Connecta heeft de achterbumper zilverkleurige inzetten. Het motief van de boemerangvormige LED-achterlichten is verder doorgetrokken waardoor de achterzijde breder lijkt. Het inwendige van de lampunits is wat donkerder dan voorheen.
Aandacht voor designdetails is nergens meer evident dan bij de parkeersensoren. Ze zijn nu volledig vlak geïntegreerd in de bumpers en derhalve niet zichtbaar. Een detail dat bijdraagt aan het beeld van premium kwaliteit.

Van opzij gezien is de QASHQAI te herkennen aan nieuw ontworpen lichtmetalen wielen van 17, 18 en 19 inch. De grootste exemplaren hebben twee designelementen die nieuw zijn voor Nissan in Europa. Dat zijn spaken met subtiele uithollingen en kleine vlakjes in de rand van de velg.

De nieuwe QASHQAI is 17 mm langer, waarmee de totale lengte uitkomt op 4.394 mm. De breedte (1.806 mm) en de hoogte (1.595mm) zijn ongewijzigd. Verder heeft Nissan twee nieuwe kleuren aan het aanbod toegevoegd: Vivid Blue en Chestnut Bronze.
Meer zelfvertrouwen

Het rijgedrag van elke Nissan schept vertrouwen. De wegligging is soepel en verfijnd met een precieze besturing en handling, zowel op snelwegen als op buitenwegen en in stadsverkeer. Dat geldt ook voor de Nissan QASHQAI. Deze eigenschappen zijn dankzij een aantal aanpassingen naar een nog hoger niveau getild.
De engineers van Nissans ontwikkelingsteam bij het Nissan Technical Centre Europe maakten gebruik van de input van QASHQAI-rijders. Op het gebied van comfort is gekeken naar een stabielere carrosserie en betere opvang van schokken. Dat is gelukt door de kortere veerweg en verbeterde rubberen componenten van de schokdempers. De stijfheid van de stabilisatiestangen is vergroot wat gunstig is voor de handling. De carrosserie beweegt minder bij het rijden over grote oneffenheden door wijzigingen aan het Active Ride Control systeem.
De handling wordt gekenmerkt door een meer vertrouwenwekkend gevoel en stabiliteit in scherpe bochten. Dat is bereikt door een dikkere stuurkolom en een aanpassing in de mate van stuurbekrachtiging rond de middenstand. Nieuwe technologie, genaamd

Active Return Control, betekent dat het stuurwiel meer natuurlijk naar de middenstand terugkeert. Ook nieuw is een dynamische stuurdemper om vibraties te onderdrukken.
Vermindering van geluid, trillingen en resonanties

Geluid, trillingen en resonanties (NVH) zijn aangepakt door de toepassing van geluidsisolerend materiaal van betere kwaliteit in de voorportieren en in de wielkasten achter. Ook is extra portierafdichting gemonteerd en de achterruit is dikker – van 3,15 mm naar 3,85 mm. Tevens is het motorgeluid van de 1,6-liter dieselmotor verminderd door een nauwkeuriger calibratie van de aandrijflijn. Inzittenden ervaren een stiller interieur en een meer premium gevoel. Ze raken minder snel vermoeid. Luisteren naar muziek of een telefoongesprek is fijner.
De wijzigingen in de vormgeving leveren een luchtweerstand op van Cw 0,32, waarmee de QASHQAI nog altijd tot de beste behoort in zijn segment. Het is bereikt door nieuwe ‘vortex generator’ technologie onder de voorbumper. Deze technologie stamt uit de lucht- en ruimtevaartindustrie. Het gaat om kleine verhoogde secties in de bumper die de luchtstroom onder de auto breken en minder lift opleveren. Ook windgeruis neemt af. Nissan ziet deze technologie als een innovatie in de aerodynamica en heeft hierop patent verkregen.
Nieuwe Nissan Intelligent Mobility technologie, inclusief ProPILOT

Nissan Intelligent Mobility staat voor geavanceerde technologie, waardoor auto’s aantrekkelijker worden om te rijden en tegelijk meer geaccepteerd worden in de samenleving. Een vertrouwd en tegelijk opwindend rijgedrag zijn het doel, maar ook connectiviteit met internet en veiligheid op de weg.

Met de nieuwe QASHQAI gaat Nissan op dit vlak nog een stap verder. Begin 2018 wordt ProPILOT geïntroduceerd. Het is de eerste fase op weg naar volledig autonoom rijden. ProPILOT kan het sturen, accelereren en remmen op een rijbaan van de snelweg overnemen. Het is gebaseerd op drie systemen – Lane Keep Assist (LKA), Intelligent Cruise Control (ICC) en Traffic Jam Pilot (TJP). ProPILOT is in te schakelen met een knop op het stuurwiel. Informatie verschijnt in de display tussen de meters. In aanloop naar de marktintroductie van ProPILOT worden meer details vrijgegeven.

Meer Nissan Intelligent Mobility technologieën zijn aanwezig bij de QASHQAI. Rear Cross Traffic Alert is voor het eerst beschikbaar en vermindert het risico op een aanrijding bij het achterwaarts wegrijden uit een parkeervak. Het systeem waarschuwt de bestuurder als verkeer nadert met behulp van licht- en geluidssignalen.
Intelligent Emergency Braking zit al op de QASHQAI vanaf 2014, maar nu herkent het ook overstekende voetgangers dankzij Pedestrian Recognition, dat informatie van de frontcamera en frontradar combineert. Blind Spot Warning werkt nu met radargegevens in plaats van camerabeelden. Daardoor kan het achteropkomende verkeer in een grotere hoek signaleren en accurater waarschuwen.

Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alertness, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor en Lane Departure Warning werken eveneens nauwkeuriger door technologische aanpassingen.
Nieuw voor de QASHQAI is Stand Still Assist (SSA), met aanvullingen als Hill Start Assist (HSA) op modellen met handgeschakelde transmissie. SSA houdt de auto op de rem tot aan drie minuten. Staat hij langer stil dat wordt automatisch de elektrische parkeerrem geactiveerd. SSA werkt op hellingen maar ook op een vlakke weg. De bestuurder kan dus altijd de voet van het rempedaal halen zonder dat de auto wegrolt. Dat is veilig en schept vertrouwen. Een groen indicatielampje geeft aan dat het systeem actief is.

De nieuwe QASHQAI behoudt de in 2014 verkregen vijf sterren Euro NCAP veiligheidsranking.
Efficiënte krachtbronnen

Voor de nieuwe QASHQAI is te kiezen uit benzine- en dieselmotoren, handgeschakelde zesbak of automatische X-tronic CVT transmissie en twee- of vierwielaandrijving. De 1,5-liter dieselmotor van 81 kW (110 pk) valt op door een lage CO2-emissie van 99 g/km en een toonaangevend laag brandstofverbruik van gemiddeld 3,8 l/100 km.

Lees verder
02 08

Je achterklep handfree openen het kan vanaf nu bij de Nissan X-Trail

Schop je achterklep letterlijk open

Met je handen vol de kofferbak van je auto openmaken blijft lastig. Je zou er haast agressief van worden. Cas Lamens speelt slim op die woede in.

Stel je voor Je nadert je Nissan X-Trail met je handenvol zware boodschappen, probeert vervolgens de sleutels uit je zak te wurmen en daarna de kofferbak ook nog eens open te krijgen. Een gekmakende missie.

Voor 325 euro incl btw lossen wij dit op en monteren wij een voetsensor op uw Nissan X-Trail alleen leverbaar op de modellen Connecta en Tekna en de zakelijke versie Business edition vraag aan ons eventueel of uw X-Trail er geschikt voor is . john@lamens.nl of 010-5112399

Lees verder
02 08

Nissan bouwt energiecentrale van oude accu’s

Nissan maakt plannen voor een 100 megawatt krachtcentrale, ergens in Europa, waarin accu’s uit elektrische auto’s een tweede leven krijgen.

Dit meldt Reuters.

De energieopslag zou groot genoeg moeten zijn om 120 duizend huishoudens van energie te voorzien. Het is bijvoorbeeld geschikt om piekopvang in de energieconsumptie op te vangen. Op dit moment worden bij piekdrukte vaak oude kolencentrales ingeschakeld, meldt Reuters.

Oude autoaccu's kunnen op veel manieren worden toegepast. Bijvoorbeeld ook om laadstations voor ev's van te maken, een plan dat Mister Green enkele jaren terug al presenteerde. Ook BMW en Tesla hebben de afgelopen maanden alternatieve toepassingen voor hun accu’s aangekondigd. Bij die merken gaat het om ‘thuisaccu’s’, die particulieren kunnen gebruiken als energieopslag als zij zonnepanelen hebben geïnstalleerd.

Amsterdam Arena

De grootschalige energieopslag die Renault-Nissan voor ogen heeft, zou een goede aanvulling zijn op wind- en waterenergie. Daarbij is het rendement zeer onregelmatig en die pieken en dalen kunnen met een opslag worden afgevlakt. Celine Farissier, woordvoerster van Renault, heeft aan Reuters bevestigd dat zulke plannen worden ontwikkeld met The Mobility House, een Duitse specialist in energie-opslag. Farissier benadrukt dat het nog gaat om een studie.

Nissan, voor 44 procent eigendom van Renault, heeft eind vorig jaar al een contract getekend om samen met The Mobility House een energieopslag te realiseren voor de Amsterdam Arena. Daarin worden opgefriste accu's van de Nissan Leaf gebruikt.

Vanuit de producent gezien is het een mooie kans om oude accupakketten uit ev’s opnieuw te gebruiken. Die accu’s zijn na verloop van jaren (volgens Renault 8-10 jaar) circa 25% van hun vermogen kwijt. Dan zijn ze niet meer geschikt voor auto’s, maar kunnen ze nog wel jarenlang dienen als energieopslag. Door de praktische levensduur te verlengen, worden de accupakketten in auto’s goedkoper

Lees verder
02 08

Zeer efficiënte 1,0-liter benzinemotor voor Nissan Micra

Nieuwe basismotor met uitstekende balans tussen prestaties en verbruik

  • Nieuwe efficiënte basismotor van 52 kW (71 pk) nu beschikbaar
  • Naar verwachting goed voor 20% van de totale Nissan Micra verkopen
  • Introductie line-up van drie motorversies nu compleet
  • Nieuwe Micra met expressief design, hartverwarmend interieur en vertrouwenwekkend rijgedrag

Berkel 29 mei 2017 – De 1.0-versie van de nieuwe Nissan Micra staat nu bij de dealers. Die heeft een zeer efficiënte krachtbron van 52 kW (71 pk). Het is de instapversie in de motorenline-up, die daarmee nu uit drie varianten bestaat. De 1.0-versie zal naar verwachting goed zijn voor zo’n 10% van de totale verkopen van de Micra.

De atmosferische driecilinder 1,0-liter benzinemotor biedt een uitstekende balans tussen prestaties en brandstofkosten. Hij is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Met deze zeer efficiënte motor is met de Micra een gemiddeld verbruik van 4,6 l/100 km mogelijk en een CO2-emissie van 103 g/km, zowel met 15- als 16-inch wielen.

De nieuwe 1,0-liter krachtbron vult de line-up aan. Die omvat verder een 0,9-liter driecilinder turbobenzinemotor van 66 kW (90 pk) en een 1,5-liter viercilinder dieselmotor van 66 kW (90 pk). Beide motoren zijn sinds de marktintroductie van de Micra eerder dit jaar al beschikbaar.

De nieuwe Micra is wel beschouwd revolutionair. Hij is radicaal anders dan de voorgaande modelgeneraties, waarvan de eerste debuteerde in Europa in 1983. De nieuwe Micra is langer, breder en lager dan ooit tevoren. Voor design en constructie waren eisen en voorkeuren van Europese autorijders leidend. Daardoor heeft deze hatchback nu een atletisch, expressief en voor Micra-begrippen zelfs gedurfd uiterlijk. Dat geldt eveneens voor het interieur, waar kwalitatief hoogwaardige en zacht aanvoelende materialen de dienst uitmaken.

De geheel nieuwe Micra is ook technisch toonaangevend, met een serie features die nieuw zijn binnen zijn marktsegment. Dat is onder meer Intelligent Lane Intervention, een veiligheidssysteem dat de Micra indien nodig terugstuurt binnen de lijnen van de rijstrook. Ook uniek is het BOSE Personal audiosysteem, met speakers in de hoofdsteunen voor een 360° geluidsbeleving. Verder is een zeer grote range aan opties en stijlvolle en tijdloze kleuren beschikbaar om de Micra te personaliseren.

De Micra biedt volop rijplezier met dynamische prestaties en een prima balans tussen stuurscherpte, speelsheid en vertrouwen voor een zelfverzekerde en voorspelbare wegligging.

Lees verder

Onze belofte

Als klant van Cas Lamens heeft u altijd de aangename zekerheid dat er een professionele organisatie achter u en uw auto staat. We bieden u een compleet pakket dienstverlening zodat u altijd en overal zorgeloos kunt rijden.

Meer service

Plan uw afspraak

Via onze online plan module, kunt u direct een afspraak maken voor onderhoud of reparatie. Maakt u liever telefonisch een afspraak? Dat kan natuurlijk, belt u dan met ons via telefoonnummer 010 511 23 99

Maak een afspraak
Afbeelding 1 2304
Afbeelding 2 2304
Afbeelding 3 2304